Det sitter i väggarna

För att ett företag nuförtiden ska bli framgångsrikt räcker det inte längre med att erbjuda det bredaste sortimentet eller framställa de bästa produkterna. Numera är det faktiskt så att det är marknadsföringen som är A och O för huruvida ett företag klättrar mot toppen eller knappt hinner se dagsljus innan det försvinner i glömska. Se bara på en utav världens mest sålda böcker, skapad av Alan Francis Garner och Cindy Cashman. En bok som sålt i miljontals kopior världen över och som snabbt kom att bli en snackis när den släpptes 1988 och fick ett rejält uppsving 2018 när den uppdaterades i en 30-års-jubileumsutgåva. Den heter Everything men know about women och innehåller 128 blanka sidor. En tom bok alltså. En bok utan innehåll hade aldrig kunnat säljas utan rätt marknadsföring.

Läs hela inlägget här

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: